Obchod nás baví. A baví nás aj hrať sa, smiať sa, tvoriť a byť na chvíľu umelcami. Tvoriť nielen tak hocičo, ale rovno stratégiu. Že vám to nedáva zmysel? Tak vám opäť poodkryjem kúsok z nášho umenia a práce s ľuďmi v spoločnosti METRO.
Tak ako sa mení vonkajšie prostredie, zákazníci, ich nároky a očakávania, tak sa mení i METRO. Ak chceme prežiť, musíme i my reagovať. Zmeniť sortiment, cenu či proces je pomerne jednoduché. Avšak zmeniť myslenie, uvažovanie, postoj či samotné konanie vlastných zamestnancov, na to treba už trocha viac odhodlania a úsilia celého tímu.Preto sme začali pracovať na spôsobe komunikácie smerom k zamestnancom, aby pochopili ambície, víziu a stratégiu spoločnosti. Všetci vieme, že zážitkom si najviac pamätáme. A keď do zážitku primiešame kúsok hry, tvorivosti, tímovej práce a úsmevu, potom výsledok stojí za to. Potvrdili sme si to na workshope, ktorý bol určený pre všetkých zamestnancov firmy. Vytvorili sme víziu – cestu, ktorou chceme, aby ľudia kráčali. A popri každej ceste bývajú dopravné značky. Tými značkami sa na našej METRO ceste stali akési pravidlá cestnej premávky, ktoré nám pomáhajú dostať sa k cieľu, ktorým je zmena celkového vnímania spoločnosti METRO, ktorá sa posúva od obyčajného predaja ku komplexným službám pre podnikateľov.V METRE máme za sebou mnoho worskhopov, ktoré boli určené pre všetkých zamestnancov. Mnohé z nich na seba plynulo nadväzujú práve pre zachovanie komplexnosti a kontinuity.Worskhop „Cesta“ je zo všetkých najtvorivejší a najvtipnejší. Trvá zvyčajne tri hodiny. Potrebujeme pri ňom okrem facilitátorov, ktorými sú opäť naši skúsení manažéri, aj pár kancelárskych potrieb (nožnice, lepidlá, ceruzky, fixy, papiere…) a veľa rôznych časopisov. A čo dokázali vytvoriť naši zamestnanci a ako to presne prebiehalo? Neváhajte a príďte 22.09.2016 na workshop od HRDA s témou “Ako môže interná komunikácia podporovať výkonnosť a angažovanosť zamestnancov?”, kde sa dozviete viac.
Autor: Zuzana Száraz, Reg. HR manager, METRO SR